close

Welke innovatieve strategieën gebruiken bedrijven momenteel om talent te werven? Charlotte Melkert van Equalture introduceert vandaag de “The Bar Method” (met name interessant voor scaleups). De bar methode is een onconventionele maar creatieve techniek om talent tactisch (en leuk) te werven, maar ook kan deze methode recruitment professionals ondersteuning bieden bij het behouden van talent. Simpelweg door het proces te vergelijken met een avondje in de bar – van het moment waarop je besluit welke bar het wordt tot aan de gevolgen van die ene avond. In dit eerste deel: Talent Attraction & Employer Branding – vergeleken met het klaarmaken van jezelf voordat jouw avond uit start.

Stel je voor dat je uitgaat vanavond..

.. en wie weet wat de avond gaat brengen.

Dus om volledig voorbereid te zijn gok ik dat je je best zult doen om er goed uit te zien en op zoek gaat naar de perfecte bar in de stad die bij je stemming voor de nacht past.

Deze voorbereiding en het begin van de avond kun je vergelijken met Employer Branding – het beeld en de aantrekkingskracht die je voor jouw bedrijf wilt creëren ten aanzien van potentiële kandidaten.

Talent werven: Employer Branding

Je kunt zoveel moeite steken in kleding, haar, etc. om jouw aantrekkelijkheid te vergroten, maar als je er niet in slaagt om een toegankelijke en sympathieke uitstraling te hebben zullen jouw kansen voor een avondje uit toch kleiner worden. Sounds tough, but that’s life.

Want laten we eerlijk zijn: zou jij op een persoon aan de bar af stappen die enorm aantrekkelijk, maar bovendien 0% toegankelijk uitziet? Ik zou het waarschijnlijk niet doen, maar dat ben ik.

Zo werkt het ook op het gebied van Employer Branding. Er zijn drie aspecten die jouw talent attraction strategy zullen maken of breken. Benieuwd hoe ik ervoor ga zorgen dat je me altijd zult onthouden wanneer je aan je Employer Branding werkt (of wanneer je in een bar loopt)?

Meer leren over The Bar Method van Equalture? Download hier het eerste playbook. Je leert onder andere hoe je als scaleup organisatie het wervingsproces op kan delen in slimme en handige categorieën.

Lees ook Recruitment Zonder CV’s (3-Stappenplan) waarin Charlotte praat over haar visie op hiring for potential. 

Charlotte Melkert
Tags : employer brandingtalent werven

Leave a Response

×